رویداد شتاب مجازی بسته بندی خرما و فرآوری های محصولات نخیلات خرما با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان، سه شنبه مورخ 12/12/99 به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان و همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان رویداد شتاب مجازی بسته بندی خرما و فرآوری های محصولات نخیلات خرما به صورت مجازی در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای رویداد دکتر سالارزهی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گزارشی از روند برگزاری این رویداد ارائه نمود و بیان داشت؛ این رویداد با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی و پارک علم و فناوری استان در حال برگزاری می باشد که در این رویداد 15 ایده منتخب از کل
استان های جنوبی کشور ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت در سال 99 این رویداد ششمین رویداد ایده پردازی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان و دانشگاه می باشد که برگزار نمودیم و با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان قطب تولید خرما در کشور می باشد نگاه ما این است که بتوانیم با برگزاری ایده های کارآفرینی در توسعه اقتصاد دانش بنیان، زمینه تجاری سازی و ارزش آفرینی در حوزه صنعت خرما در استان را تقویت کنیم.
در ادامه رخشانی معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی گفت؛ شرکت شهرک های صنعتی استان حدود 3 سال است که برنامه حمایت از رویداد های استارتاپ و استارتاپ های برگزیده را تا مرحله تجاری سازی آغاز نموده و آغاز به کار خوشه کسب و کار خرما در منطقه سراوان مقدمه ای بود برای اینکه از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان درخواست کنیم که برنامه رویدادی برای بسته بندی خرما و فرآوری خرما که حلقه مفقوده اصلی کسب و کار خرما در استان هست رو آغاز کنیم.
وی خاطر نشان کرد، متاسفانه با وجود پتانسیل ویژه ای که در استان در بحث خرما وجود دارد و بیش از 40 نوع رقم خرما در منطقه سراوان، ایرانشهر و مناطق دیگر استان در حال کشت
می باشد در حوزه برندینگ و فرآوری خرما که بیش از 100 نوع محصول از خرما قابلیت فرآوری و استهصال است ضعیف عمل نمودیم، که همچنان به صورت خام فروشی و بسته بندی های سنتی در حال فروش و صادر به سایر نقاط کشور و دنیا هستیم که سعی می کنیم با ایده های جدید نخبگان کشور در این رویداد و رویدادهای آتی، ارزش افزوده اصلی برای خرمای خودمان داشته باشیم.
گفتنی است محورهای این رویداد فرآوری ها و صنایع غذایی وابسته، الگوهای جدید بسته بندی، برندسازی و تولید اپلیکیشن فروش و بازاریابی بود که پس از ارائه ایده ها توسط ایده پردازان و بررسی آنها توسط منتورها و داوران و پایش و غربالگری آنها که به صورت مجازی ارائه شد، در پایان این رویداد بر اساس رای داوران سه ایده برتر این رویداد معرفی شدند که به سه تیم برتر در این رویداد جوایز ارزنده ای تعلق گرفت.
